Activitat 4: Fem el nostre croquis de Girona!

Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat volem que els alumnes de Cicle Superior aprenguin a fer un croquis de la ciutat de Girona, tot relacionant les diferents coses com ara edificis, transport públic... que han anat veient i treballat en les sortides fetes prèviament.
A qui va dirigida?
Va dirigida als alumnes de Cicle superior.
Desenvolupament:
1. Per començar aquesta activitat la durem a terme a l’aula i consistirà en fer un mural. Dividirem als alumnes en grups de cinc persones, cada grup haurà de representar a través d’un croquis detallat algun indret de Girona, on hi constin diferents aspectes propis de la zona.
2. Seguidament, un grup s’encarregarà de dibuixar el nucli urbà de Girona, juntament amb les seves vivendes; un altre grup hi assenyalarà amb noms i representacions (en dibuix o fotografia si cal) la ruta del modernisme  i del noucentisme de Rafael Masó, treballada prèviament amb tota l’aula; seguidament un altre grup s’encarregarà d’afegir-hi el transport corresponent a la zona representada, hauran observat aquests aspectes en la sortida feta en les darreres sessions i l’últim grup haurà de representar tota la resta d’elements arquitectònics, escultòrics, naturals destacats com escultures, catedrals, places, rius, etc.
3. Finalment, al croquis detallat s’hi hauran d’incorporar els noms de tots els elements representats, pintats amb diferents colors segons la seva temàtica i afegint-hi relleus amb materials reciclats si és necessari.
Objectius:
1. Saber fer un croquis de manera suficientment detallada. 
2. Treballar la competència artística i cultural.
3. Aplicar continguts apresos en activitats prèvies.
4. Saber treballar diferents temes per a aconseguir un croquis més entenedor.
5. Saber treballar en equip.
Material necessari:
  • Retall de paper de 1,5m x 1,5m.
  • Pintures de diferents colors.
  • Mapa de la zona escollida.
  • Material reciclat.
Avaluació:
En aquesta activitat avaluarem:
- La bona coordinació amb la resta de membres d’un mateix grup i amb els altres grups.
- L’assoliment de la competència artística i cultural, sobretot a l'hora de dibuixar el croquis i de fer un bona referència als aspectes destacats de la zona escollida.
- Representar allò que se’ls hi demanava.
- Haver estat originals a l’hora de representar els diversos aspectes a destacar.
- L’aproximació a la realitat amb el resultat final obtingut.
- Haver acomplert correctament les proporcions de l’espai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada