Activitat 2: Fem d'una llegenda un còmic!



Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat volem que els alumnes aprenguin les principals llegendes de Girona per mitjà de la creació d’un còmic fent un ús apropiat de les TIC. Fomentarem la seva creativitat, la capacitat de síntesi, el desenvolupament de les habilitats per a la fotografia, etc.
A qui va dirigida?
Va dirigida als alumnes de cicle superior.
Desenvolupament:
1. Per començar, es dividirà el grup classe en grups de 3 o 4 components. A cada un d’ells se’ls hi atorgarà una llegenda de les 7 principals (La rambla i el carrer d’Argenteria, Plaça del correu vell, La catedral, Els jardins de la francesa, Passeig arqueològic, església de Sant Feliu i Plaça de la Lleona) de manera aleatòria. Tanmateix, per mitjà d’aquesta pàgina web de l’XTEC: http://www.xtec.cat/~pribas/projecte/vinyetes.htm explicarem les característiques principals del còmic a l’aula per a que el duguin a terme correctament.
2. A continuació, cada grup analitzarà i buscarà els aspectes més rellevants de la seva llegenda. Un cop fet això, amb l’ajut del programa Pixton de la web edu365.cat, hauran d’efectuar la història de la llegenda en un còmic. Aquest pot ser dibuixat a mà, amb ordinador o bé amb fotografies de personatges reals.
3. Tot seguit, l’hauran d’imprimir a mida Din A-3, acompanyat d’una exposició oral emesa a la resta de la classe on expliquin: la història de la llegenda, el desenvolupament del seu còmic, i el perquè del format, amb una valoració personal i propostes de millora.

4. Finalment, els còmics elaborats seran penjats al passadís, formant un mural, on podrà ser observat per tots els alumnes del centre.

Objectius:
-          Treballar les següents competències: lingüística i audiovisual, artística i cultural i tractament de la informació i competència digital.
-          Treballar el còmic i totes les seves característiques.
-          Fomentar l’ús de les TIC.
-          Conèixer en profunditat les diferents llegendes de Girona.
-          Fer créixer l’originalitat de l’alumnat.
Material necessari:
-          Un ordinador amb accés a Internet.
-          La història de la llegenda.
-          Tota mena d’estris tecnològics o manipuladors per dur a terme les il·lustracions.
Avaluació:
D’aquesta activitat s’avaluarà:
-          Components lingüístics i de comunicació, en l’exposició oral i en el text escrit.
-          Aspectes artístics i tecnològics en la composició del format i de les il·lustracions.
-      Aspectes de tractament de la informació en la comprensió de les llegendes i en la seva difusió als companys.
-          El treball en equip equitatiu.
-     L’assoliment adequat de les parts del còmic i els seus components.


3 comentaris:

  1. Hola nois!

    Som la Laura Gual, la Xènia Martí, la Noemí Masó i la Gemma Salavedra.

    Ens agrada el caire motivador que li doneu a les vosaltres activitats, igual que l'activitat 1. És important fomentar l'activitat en grup, que sapiguen respectar, escoltar, dialogar i ser tolerants amb el treball dels altres, i a la vegada que sapiguen apreciar la feina de les companyes i companys de classe.

    Ànims!

    ResponElimina
  2. Hola, bon dia!
    La primera activitat ens ha agradat molt, perquè no només els alumnes coneixeran la ciutat, els edificis més emblemàtics, sinó que també treballaran l’arquitectura de la mà de Rafel Masó i podran aprofundir sobre aspectes arquitectònics rellevants. L’activitat està molt ben explicada!
    La segona activitat la trobem molt interessant per estudiar la història de Girona, ja que si ho fan a través d’un còmic ells la viuran més, ja que hauran de crear els seus personatges...
    Molt bona feina!
    Anna, Maria, Carla, Marta i Íngrid!

    ResponElimina
  3. Bon dia!
    Sóm Besalú4. Tant la primera activitat com la segona creiem que estant ben realitzades per treballar la vostra ciutat que és girona. Creiem que les activitats estan ben explicades i ben estructurades.
    Així que endavant!

    Eva Carrete, Eli Queiròs, Marc Molas, Lluis Comajuan

    ResponElimina