Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta
activitat volem que els alumnes aprenguin les principals llegendes de Girona
per mitjà de la creació d’un còmic fent un ús apropiat de les TIC. Fomentarem
la seva creativitat, la capacitat de síntesi, el desenvolupament de les
habilitats per a la fotografia, etc.
A qui va dirigida?
Va dirigida als
alumnes de cicle superior.
Desenvolupament:
1. Per
començar, es dividirà el grup classe en grups de 3 o 4 components. A cada un
d’ells se’ls hi atorgarà una llegenda de les 7 principals (La rambla i el
carrer d’Argenteria, Plaça del correu vell, La catedral, Els jardins de la
francesa, Passeig arqueològic, església de Sant Feliu i Plaça de la Lleona) de
manera aleatòria. Tanmateix, per mitjà d’aquesta pàgina web de l’XTEC: http://www.xtec.cat/~pribas/projecte/vinyetes.htm
explicarem les característiques principals del còmic a l’aula per a que el
duguin a terme correctament.
2. A continuació,
cada grup analitzarà i buscarà els aspectes més rellevants de la seva llegenda.
Un cop fet això, amb l’ajut del programa Pixton de la web edu365.cat, hauran
d’efectuar la història de la llegenda en un còmic. Aquest pot ser dibuixat a
mà, amb ordinador o bé amb fotografies de personatges reals.
3. Tot seguit,
l’hauran d’imprimir a mida Din A-3, acompanyat d’una exposició oral emesa a la
resta de la classe on expliquin: la història de la llegenda, el desenvolupament
del seu còmic, i el perquè del format, amb una valoració personal i propostes
de millora.
4. Finalment, els còmics elaborats seran penjats al passadís, formant un mural, on podrà ser observat per tots els alumnes del centre.
- Programa Pixton per fer els còmics: http://www.pixton.com/ct/
Objectius:
-
Treballar les següents competències: lingüística i
audiovisual, artística i cultural i tractament de la informació i competència
digital.
-
Treballar el còmic i totes les seves característiques.
-
Fomentar l’ús de les TIC.
-
Conèixer en profunditat les diferents llegendes de Girona.
-
Fer créixer l’originalitat de l’alumnat.
Material necessari:
-
Un ordinador amb accés a Internet.
-
La història de la llegenda.
-
Tota mena d’estris tecnològics o manipuladors per dur a
terme les il·lustracions.
Avaluació:
D’aquesta
activitat s’avaluarà:
-
Components lingüístics i de comunicació, en l’exposició
oral i en el text escrit.
-
Aspectes artístics i tecnològics en la composició del
format i de les il·lustracions.
- Aspectes de tractament de la informació en la comprensió
de les llegendes i en la seva difusió als companys.
-
El treball en equip equitatiu.
- L’assoliment adequat de les
parts del còmic i els seus components.
Hola nois!
ResponEliminaSom la Laura Gual, la Xènia Martí, la Noemí Masó i la Gemma Salavedra.
Ens agrada el caire motivador que li doneu a les vosaltres activitats, igual que l'activitat 1. És important fomentar l'activitat en grup, que sapiguen respectar, escoltar, dialogar i ser tolerants amb el treball dels altres, i a la vegada que sapiguen apreciar la feina de les companyes i companys de classe.
Ànims!
Hola, bon dia!
ResponEliminaLa primera activitat ens ha agradat molt, perquè no només els alumnes coneixeran la ciutat, els edificis més emblemàtics, sinó que també treballaran l’arquitectura de la mà de Rafel Masó i podran aprofundir sobre aspectes arquitectònics rellevants. L’activitat està molt ben explicada!
La segona activitat la trobem molt interessant per estudiar la història de Girona, ja que si ho fan a través d’un còmic ells la viuran més, ja que hauran de crear els seus personatges...
Molt bona feina!
Anna, Maria, Carla, Marta i Íngrid!
Bon dia!
ResponEliminaSóm Besalú4. Tant la primera activitat com la segona creiem que estant ben realitzades per treballar la vostra ciutat que és girona. Creiem que les activitats estan ben explicades i ben estructurades.
Així que endavant!
Eva Carrete, Eli Queiròs, Marc Molas, Lluis Comajuan