Què
aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat els alumnes treballaran els valors de l’educació vial i la seva importància:
-Vetllar per la seguretat i el comportament en les vies públiques, de forma responsable, i tenint en compte els altres usuaris de la via.
-Preparar als futurs conductors de bicicletes, ciclomotors o turismes.
-Conèixer i utilitzar els medis i recursos que permetin millorar la seguretat vial del sistema actual.
-Respectar totes les normes i regles de circulació, incloent aquelles que no són normes de seguretat vial específicament.
A quina va dirigida?
Va dirigida als alumnes de Cicle Superior.
Desenvolupament de l’activitat:
L’activitat s’acomplirà al llarg d’un dia. A continuació exposem els passos que es seguiran:
L’activitat s’acomplirà al llarg d’un dia. A continuació exposem els passos que es seguiran:
1. Primerament, durant una hora aproximadament, posarem en context als alumnes de l’activitat que es vol efectuar per mitjà del següent vídeo: http://www.youtube.com/watch?v=JQQIv42Wask
En aquest petit reportatge podran veure com han realitzat aquesta activitat a altres escoles i, amb l’ajuda d’un policia, els hi explicarem quines són les normes que han de respectar i els aspectes més rellevants de la ruta, com ara: per on hauran de circular quan vagin en bicicleta, les senyals de trànsit que es poden trobar per la ciutat, els gestos que podran fer i quins equipaments hauran de dur (casc, genolleres, colzeres, aigua, etc).
2. Tot seguit, agafarem totes les bicicletes i els equipaments pertinents i, caminant, anirem fins a la zona del carrilet, que és un carril especial per a bicicletes. El començament d’aquest carril es troba situat al costat de la Comandància de la Guàrdia Civil de Girona, des d’on partirem per a dur a terme una petita ruta, que ja s’haurà explicat prèviament a l’escola, fins a Quart.
3. Un cop ubicats a la zona pautada aniran incorporant-se al carril bici de manera gradual per tal de no obstaculitzar-se entre ells i, així, no formar embussos en la marxa. Al llarg de la ruta s’hi hauran de fixar en els diferents aspectes comentats a la primera part de l’activitat com són els senyals de trànsit, els moviments gestuals adequats i inadequats... que permetran als alumnes dur a terme la part final de l’activitat. Per a aquest motiu durant la ruta també podran aturar-se per a fotografiar tot allò que considerin oportú per a l’assimilació dels continguts d’educació vial. Quan els alumnes arribin a Quart descansaran i, seguidament, es tornarà cap a Girona. Finalment, hi haurà un punt de trobada dels mestres, el policia i els alumnes d’es don es tornarà caminant, novament, al centre educatiu.
4. En darrer lloc, per la tarda, una vegada situats a l’aula, es farà una posada en comú de tota l’activitat per mitjà d’un debat igualitari on tots els alumnes podran expressar tot allò que considerin que han après, les conductes òptimes i negatives percebudes entre companys, les principals dificultats trobades (ex: persones caminant pel carril bici), etc.
Objectius:
1. Conèixer i respectar els senyals de trànsit que es trobin durant la ruta.
2. Actuar com a bon ciutadà de manera que es respectin no només les normatives establertes pel policia sinó també als companys i companyes.
3. Assolir les principals normes de seguretat i d’educació vial.
4. Treballar la competència comunicativa i lingüística i la competència social i ciutadana: capacitat de mantenir una actitud constructiva, solidària i responsable davant el compliment dels drets i obligacions cívics.
5. Aprendre a debatir a través del diàleg igualitari de forma que tots els alumnes intervinguin en el debat de manera equitativa amb arguments clars i precisos.
Material necessari:
- Les girocletes.
- La càmara de fotografiar.
- Cantimplora amb aigua o beguda energètica.
- Equipament adequat per anar en bicicleta.
D’aquest activitat es tindran en compte els següents aspectes:
- Que siguin bonsciutadans, emprant una bona actitud cívica en tot moment.
- Que mostrin que són capaços d’assimilar en poc temps les indicacions del policia.
- Que aprenguin a circular amb bicicleta de manera òptima, tan individualment com en grup (respectant l’espai de circulació de cada company).
- Que coneguin i assimilin les principals normes i continguts (senyals, gestos, etc) d’educació vial.
- Que la competència social i ciutadana estigui ben assolida.
- Que a través del diàleg igualitari en el debat de l’aula presentin no només uns bons arguments si no també un esperit respectuós, crític i reflexiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada